onsdag, oktober 28, 2009

första dagen utan pappa

Idag fyller Silas hela 2 veckor och Niklas pappadagar tog slut, så jag och Silas fick vara ensamma hemma för första gången. Det gick väldigt bra. Jag gick upp kl 10:30 och tog på mig och fixade till mig, sen vaknade Silas vid 11-tiden för frukostamning. Vi ammade några gånger under natten och morgon också men så skönt att han lyckades somna in efter varje amning igen. Men vid 11-tiden var han iaf väldigt pigg och ville inte alls ligga i soffan när jag försökte få frukost i mig, så hängde han mest runt mig.. Sen la vi oss i soffan och kollade på lite teve, inget vettigt dock.. Sen ammades det igen och Silas somnade i 3 timmar, skönt, jag passade på att surfa lite, fixa här hemma, göra lunch, och sen vaknade han igen.. och har varit vaken resten av eftermiddagen egentligen. Skönt sen när Niklas kom hem och kunde ta över lite.. så jag kunde börja göra lite middag för att sen ta en efterlängtad dusch (vågade inte duscha och lämna Silas ensam på dagen). Ganska soft dag. Imorgon ska vi försöka avancera till en vagnpromenad också!

1 kommentar:

jie sa...

låter som om du behöver köpa en babywatcher, så att du kan duscha i lugn o ro ;)