fredag, oktober 09, 2009

soft fredag

Halloj, idag hade jag lovat mig själv att bara vara hemma och vila, eftersom hela veckan har varit ett enda flängande (som flängande i höggravids tecken), måndags var det öronläkare och promenad, tisdags var det läkarbesök och UL på DS samt bio på kvällen, onsdags var det lunchträff med andra blivande mammor, igår inskrivning för snittet, och nu idag då, slapp dag hemma, men jag blev ändå lite rastlös så jag beslutade mig för att åka till Therese och söte lille Wille en sväng för en fika. Jättekul! De ha nyss flyttat så det var kul att få se deras nya hem. Sen på hemvägen plockade jag upp Niklas på stureplan och sen åkte vi hem via pizzerian och slängde i oss varsin pizza, nu väntar jag på att Idol ska börja och Niklas spelar PS3, lika bra att han passar på för snart kommer han ju inte direkt ha ro eller tid över till sånt :)
I helgen blir det att tvätta av alla tvättbergen, städa och baka lite kanske, packa klart BB-väska (beslutsångest vad man eg ska ha med) och hämta upp babyskyddet och montera in den i bilen.
Imorse höll jag på och skulle prova regnskyddet till vagnen, shit vilket meck, den var ju helt hård och oformlig, måste köpa någon bättre till vagnen sen..

Nu ni mina vänner, är jag helt slut och kommer lägga mig i soffan för resten av kvällen och tänka på att det här är sista fredagen som jag är ensam med Niklas.. Bebben i magen gör sig dock hela tiden påmind, idag har han sparkat och knuffats nästan konstant, han vill nog ut nu! Snart, snart, några dagar till får du ha tålamod älskade prinsen!

4 kommentarer:

Therese sa...

Ja som sagt, det va sååå kul att du tog dig tid o ork att komma hit idag.
O ja nästa fredag blir ni 3 om fredagsmyset ;)
O alla fredagar efter den också så klart.
Men måndag o tisdag kanske du kan ta det lite lugnt, eller ??
Kram kram

Anonym sa...

Åå, vi är många som längtar & ser fram emot när prinsen kommer ut! =) Många kramar Hanna

Malin sa...

hej! jag blev riktigt impad av mig själv för bullarna blev faktiskt goda :P. Vi har löst bilskyddet någorlunda nu så jag får väl vara nöjd. Vi tänkte installera basen till det imorgon. Ska er bebis åka i framsätet eller baksätet? Ha en mysig lördag så ses vi på DS i veckan! Kram

Anonym sa...

Lycka till på onsdag!
Hälsningar
Maria (Core Comp)