onsdag, oktober 07, 2009

en vecka kvar

Jag börjar bli nervös nu... Imorgon är det inskrivning på avdelning 17 i Danderyd där snittet ska göras. Jag är helt pirrig. Så mkt tankar och känslor så jag inte riktigt vet hur man ska handskas med allt.. jag är väldigt nervös för själva snittet, ryggbedövningen och tänk om det blir komplikationer efteråt eller att bebis inte mår bra? Usch, jag vill ju bara att allt ska flyta på smidigt så man får komma hem med bebisen så snart som möjligt. Bara vara hemma och lära känna honom och få mysa och gosa hela dagarna!
Idag var jag i stan o lunchade med 3 andra blivande mammor som också ska snittas nästa vecka! :) Det var himla trevligt att bara få prata bebistankar (särskilt med de som är precis i samma situation som en själv). Efter det kikade jag runt lite på Åhlens och hittade bland annat en vit korg att ha i badrummet till alla blöjor och tvättlappar. Jättefint blev det.

Ohh, sitter här nu med halsbränna from hell igen (försöker få bort genom att dricka lite mjölk) eftersom chili con carnen till middag nog blev lite för starkt ändå, även om jag försökte hejda mig lite med kryddandet. Suck! Halsbränna är iaf något jag INTE kommer sakna från graviditetstiden.

3 kommentarer:

Annika sa...

Allt kommer gå galant Mirja!
Så himla mysig tid ni har framför er.De går inte att beskriva,det måste upplevas=)

massa kramar

Anonym sa...

Hej Mirja.

Spännande nu, snart är ni i mål. Det kommer gå jättebra nästa vecka.

Har du provat & käka en banan när du har halsbränna, en del säger att det ska funka. Har inte provat själv.

Lycka till nästa vecka, ska tänka på er.

/Jennie, Jacobs mamma

Lina sa...

nU ÄR JAG ÄNTLIGEN HÄR INNE OCH SNOKAR. oJ CAPS LOCK. Vad snygg den är, alltså din sida men också självklart din mage :O). Tänk, nu är det inte långt kvar... jag är nästan lite avis på dig... ni har en underbar tid framför er. Bara sitta där och lukta och studera varje liten rörelse och försöka tolka minsta gny. En helt ny människa som ni ska lära känna. Det är helt fantastiskt, men känns säkert helt overkligt just nu. Ska tänka massor på dig nästa onsdag. KRAAAAM från Lina