torsdag, oktober 08, 2009

Inskrivning avklarad

Phiu, nu känns det faktiskt mycket lugnare inför snittet nästa vecka. Vi fick först en gemensam genomgång om allt rörandes planerade snittet på den avdelning där vi sen ska ligga på. Sen var det individuella samtal med läkare, barnmorska samt narkosläkare. Jag fick ställa mina alla knasiga frågor jag gått och funderat på, ibland undrar jag hur jag är funtad eg och ens kommer på att tänka på allt, men iaf, nu är alla frågor ställda och alla frågor besvarade och jag drar en lättnadens suck. En sak är iaf säker, jag ska inte se några fler avsnitt av förlossningskliniken på tv4. Många av mina funderingar kom just för att ha tittat på dom och läkaren bara log t ex åt min fråga om de drar ut huvudet med hjälp av en tång (som jag sett i serien att de gör) vilket jag tycker känns väldigt obehagligt plus allt dragande och slitande. Men läkaren lugnade mig iaf att de endast använder händerna till att plocka ut bebis och gör det väldigt försiktigt och fint. Phiu :)
Det var mkt väntande idag pga alla individuella samtal men vi hade trevligt sällskap av Malin (som ska snittas dagen innan oss) och hennes kille Fredrik. Kul att känna någon som också ligger på avdelningen samtidigt med en helt färsk liten bebis sen! :)

2 kommentarer:

Linnéa sa...

känns det itn sjukt att veta exakt när bebisen kommer? du kan verkligen räkna ner och jag tror jag skulle bli mer nervös av det. men så spännande! jag hoppas du meddelar direkt du kan hur det gått och visar en bild. :)

Mirja sa...

jo det känns lite knäppt, och man blir nog helt klart mer nervös också när man har ett verkligt datum att fokusera på! Men samtidigt skönt att veta, slippa undra och iaf gå över tiden... :)