lördag, oktober 10, 2009

fixarlördag

Morgonen började soft, tog en låång sovmorgon, Niklas var tydligen pigg och hunnit läsa både tidning och bok i ett par timmar innan jag klev upp kl 10. Sen blev det frukost i form av mackor, te, juice och smoothie, mums. Efter det började vi dona, jag fixade badrummet, slängde i tvätt, gjorde i ordning i hyllan där det nu måste få plats med mer än bara handdukarna och mina sminksaker, så nu har vi bebisens korg även på plats som är utrustat med tvättlappar, blöjor och sånt. Niklas tog tar i allt bråte bakom soffan och dammade och gjorde jättefint i skåpen under teven. Även massa saker som skulle ner till källaren och babyskyddet som skulle upp. Den monterade vi in i bilen också, basen. Var väldigt oroliga hur det eg skulle sitta fast men vi lyckades till slut tror vi :) Sen tyckte vi att vi var värda en god fika så vi gick bort till Långgängens gård i skogen, kikade även på fåren som jagades in av hundar, dags för fåren att åka in över vintern antar jag.



Sen på hemvägen blev jag helt slut och parkerade mig i soffan, fick även sällskap av Niklas, och kollade några Seinfeld avsnitt innan vi orkade ta tag i kvällens middag beståendes av fiskpaket i folie i ugnen, potatis, fisk, lök, tomat, citron och massa kryddor..slurps! Väntar på att maten ska bli klar nu, så himla hungrig.

Inga kommentarer: