tisdag, september 29, 2009

bilservice

Åh, haft lite ångest ett tag nu att jag aldrig tagit mig tiden att lyfta upp luren och boka tid för service av bilen, vilket jag bombsäkert hade för mig infall mellan 2000 mils intervaller. Så tänkte jag att shit, måste hinna göra det innan bebisen kommer nu så bilen är i tiptop. Men då var det visst 3000 mils intervaller eller 2 år vilket som infaller först, med andra ord blir det 2 år fullt 30/11 istället jag får boka tid till. Ganska skönt att skjuta fram de tråkiga pengarna, blir ju en del eftersom den jäkla kamremmen också måste bytas (den skulle iofs ha bytts redan ett år sen men). Meningslöst inlägg men så är det. Ibland har man ångest över saker som sen inte ens visar sig vara panik med än på ett tag. Skön känsla det där. Så jag bokade en klipp- och slingtid till torsdag istället nu och unnar lite pengar på mig själv istället. Min utväxt är ju hemskt just nu, tänkte att det kunde vara trevligt att piffa upp sig lite! Sen lär jag ju inte kunna gå ifrån till frisören i flera timmar på flera månader, eller kan man det?

2 kommentarer:

Tant grön sa...

Hihi jodå det kan du men kanske inte precis ibörjan. Det är helt upp till dig att bestämma om du kan vara ifrån den lille en stund. Första gången jag var ifrån Arvid var när jag gick till frissan men jag var nog borta bara 1 timme, men det kändes hemskt. Kram

jeanette sa...

Annars kan man ju färga utväxten själv..det gör jag.. Det brukar bli var 6:te vecka, skulle bli såå dyrt annars :-O
Men nu när man är gravid verkar håret växa ännu snabbare än vanligt..