torsdag, september 03, 2009

jävla öra och jävla hals

Idag har jag haft en tycka-synd-om-mig-själv-kväll. Jag tycker så synd om mig själv att jag måste stå ut med smärtan och locket i örat och vara halvt döv, springa till öronläkaren stup i kvarten och spola rent, jävla skit. Som plåsten på såren har jag även haft halsbränna från hell hela dagen, och eftersom jag är så sjukt envis har jag vägrat ta hjälp av de sjukt äckliga Gaviscon-tabletterna, som bara växer o smular sig till en äcklig sörja i munnen som man då borde svälja.. näe, fy fan!
Men för en minut sen gav jag upp denna kamp. Tog en äcklig tablett och härdade ut de minutrarna (att tugga, svälja och få bort alla rester av tabletten ur munnen) som det tar. Nu tror jag att halsbrännan försvann, måste bara komma över chocken av tablettens konsistens innan jag kan känna av.. Har även kokat upp vatten och blandat med salt för att få en saltvatten som ska hjälpa till att rengöra i örat (och ev få bort lite av smärtan) som jag, så fort den svalnat lite, ska spola örat med!

Gahh, ikväll stör jag mig, lika bra att gömma sig under täcket!

3 kommentarer:

Tant grön sa...

Usch det låter inget vidare! Tur att det är nedräkning iaf. Så fort bebben är ute är besvären borta som skönt är :) kram Monica

Anonym sa...

Usch då, hoppas du mår bättre idag! Tänk vad spännande det är när er bebis kommer snart! :) Det är ju inte alls lång tid kvar nu!

Ha en trevlig helg!

Kram Hanna

Mirja sa...

jo idag är det helt okej! ingen halsbränna iaf och örat är också bra, lock dock men inget ont! :) Jo nu är det verkligen nedräkning, 4-5 veckor nu..