fredag, februari 05, 2010

boktipset

Snart blir ju Silas 4 månader, rättare sagt på sin dopdag. Och vad passar bättre då än att börja inviga med lite smakportioner? Jag hittade supersöta böcker som många rekommenderar om man vill göra egen babymat, samt funkar det som en pekbok för babyn. "Första och andra mosboken", går att beställa här (säljs i 2-pack)! Ett tips som doppresent t ex (några har frågat om det är något spec han önskat sig men jag har inte kommit på något innan, men nu så)! :D



Ett annat tips, när jag ändå håller på, är egna små söta tallrikar till Silas (stöttåliga, helst med sånt gummi under så de inte glider iväg).

2 kommentarer:

Maria o Tova sa...

Jag hittade en bra på ikea för 39 kr. Då följde det med en klumpig haklapp, en sked o en pipmugg oxå. Men tallriken var bra och det som jag gillade med den oxå var att man kan micra den. Många barntallrikar får inte vara i micron. Den hade gummikant under så den stod stadigt. Sem såg den ut som en rosa groda. Jag tror det fanns gröna oxå.

Maria o Tova sa...

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40084861