lördag, februari 20, 2010

snöstorm

Nu ska det bannemej ha snöat för sista gången för denna vinter. Nu är jag riktigt trött på skiten. Det är så mycket och det är överallt, även om de skottar snöar det mer och blåser hela tiden så det efter 10 minuter ligger ett tjockt lager på vägen igen och det är helt omöjligt med vagnen. Idag hörde vi plogen utanför fönstret som gjorde rent gatan så alla vi tre slängde på oss kläderna hums bums och bar ner vagnen för att gå en sväng till affären. Det funkade rätt bra, iaf på ditvägen, på hemvägen från affären var det jobbigt igen. Suck. Undrar hur mkt mer snö det kommer inatt? Som om det inte vore nog med snön och blåsten så har det varit -15 grader hela dagen också så jag var tvungen att ta på mig termobrallor och termovantar när vi gick ut och det kändes som man bor i fjällen långt norrut.

Vi har kommit på ett sovschema som funkat hyfsat här just nu. Måste skriva ner det som en påminnelse till mig själv. Vakna mellan 7-8, amning/lek, sova förmiddagslur ca 10-11:30, äta morgongröt/amning, sova eftermiddagslur 14-16 ca och sen amning/leka/vaken tills 18 ungefär då S brukar vilja ligga o snutta på mitt bröst och halvsova 30 min ungefär. Bad/lek/pyjamas/kvällsmat. Nattsömn kl 21-03, amning, sömn 03:30-07. Klart! Undrar hur länge detta schema gäller?

Inga kommentarer: