torsdag, februari 04, 2010

mammalivet när det är som bäst

Idag har det varit stora tvättardagen här hemma igen. Blir ju så otroligt mycket mer tvätt med en liten bebis i familjen. Kläderna kan ju bara användas en gång tills de måste slängas i tvätten, antingen av att de luktar kräk, eller är helt blöta av dreggel, eller att det läkt bajs från blöjan. Charmigt! Silas har en trevlig vana att alltid bajsa världens bajs vid morgonkvisten att man i världens hast måste resa sig upp ur varma goa sängen för att byta blöja, gör man inte det på en gång så är risken att det läcker ut vääldigt stor, ibland är jag så trött så jag ignonerar bajset och då är katastrofen ett faktum. Så idag tvättar vi rent alla olyckor här iaf. Har fått Silas att sova här nu i vagnen så jag unnade mig en fikapaus i form av kaffe och bulle. Galet gott - även fast det är snabbkaffe (undrar om jag är den enda som tycker att snabbkaffe kan vara riktigt gott?) och Findus färdiga kanelbullar.

4 kommentarer:

Therese sa...

Nja, snabbkaffe är väll sådär. Men kan va ok =) Ser i alla fall väldigt gott ut på bilden. Måste göra mig en kaffe :)

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

Felix bullar är supergoda ju! Du jag undrar vart du köpt dina små fina svarta muggunderlägg som syns på bilden? Kram

Mirja sa...

ja findusbullarna är supergoda :) Muggunderläggen är från Village, köpte dom på Frölunda torg när vi var i GBG sist! Fanns i massa olika färger, vita, svarta, lila, gråa.. du får åka dit o se om de finns kvar! Good luck! Jag älskar dom! kramar!

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

ja, jag skrev fel, menade såklart findusbullarna! hihihi...åh, då ska jag kanske åka till Frölunda Torg imon! Skitsnygga! Kram