måndag, februari 01, 2010

öppna förskolan

Ja det var hur trevligt som helst. Höll inte på att hitta till rätt ingång först och trodde att det inte ens var öppet, men sen såg jag en annan mamma på vägen så jag frågade henne så vi tog följe. Hon bor också här i brevik och hade en dotter som var nästan lika gammal som Silas. Vi kom fram till att vi är 2 olika mammagrupper på bvc som har barn födda runt sep-okt. Shit vad många det måste ha fötts här då eftersom vi är 11 i min grupp och de var 9 i hennes. Det var verkligen en trevlig eftermiddag där. Det började runt kl 13, det droppade in många mammor med barn, samt 2 pappor också (jag tror vi var 16 föräldrar sammanlagt där plus barnen mellan 3 mån-1 år). Första timmen var lek och span, barnen låg på mattan och lekte lite och mammor pratade! Kl 14 hade vi lite fika och sen sångstund. Mysigt! Massa låtar som jag inte kunde dock så det här blir nog bra med lite sångstunder framöver. Alla barnen fick varsin skallra/marackas som de fick greppa och skaka på under tiden. Sen hade ledaren massa gosedjur, kanin, snigel, apa, hund, som vi sjöng sånger om. Efter sångstunden blev Silas lite trött och gnällig så vi gick hemåt, han somnade gott i vagnen. Vi ska absolut besöka det igen. Varje mån och ons kl 13-15 är det.

3 kommentarer:

Malin sa...

du har fått en utmaning av mig i min blogg! Kram

Linnéa sa...

vad mysigt. :) det är kul med bebisaktiviteter!

Therese sa...

Åååå vad det där lät mysigt. Skulle gärna vara mammaledig igen och bara få vara just mammaledig. Men kan bli svårt att vara mammaledig utan barn hihi =)

Ni bara myyyser, kram