torsdag, februari 18, 2010

tiden som är nu

Det här är så himla roligt med Silas nu. Känns verkligen som 4 månader är en magisk gräns till något helt nytt. Han har verkligen blommat upp, ler åt allt jag gör och övar på sina skrattläten. Så jäkla go unge. Och det här med maten är ju så himla underhållande också, hans grimaser när det är något han inte gillar (igår provade vi potatis och palsternacka och det var verkligen usch), havregröten är en stor favorit, lite konstigt eftersom det inte smakar sådär jättegott direkt samt att de andra bebisarna i mammagruppen ratat den och hellre kör på sötare gröt som risgröt med frukter (jag vill vänta lite med att introducera sött). Ikväll tänkte jag testa potatis och majs. Spännande att se vad han tycker. Vi har även fått bättre ordning på det här med sömnen och känns som han blivit mycket mer harmonisk nu också när han har lite rutiner. Han älskar även att bada, vi badar varannan kväll i stora badkaret och hans min när vi sätter på badvattnet och klär av honom kläderna är bäst, stooort leende och massa sprattel i benen och armarna då han vet vad som komma skall. Han brukar börja med att gotta sig i badet, ligger där och flyter och bara njuter, efter ett tag kommer han igång och börjar aktivera sig, sprattla, skratta och skvätta vatten. När han är klar med badet lugnar han ner sig och gnider sig i ögonen, om man inte tar upp honom då börjar han skrika. Så himla käckt att man förstår honom så bra!

Även om jag tyckte det var hur mysigt som helst när Silas var nyfödd och fram tills 3-4 månader så är det inget som slår tiden som är just nu! Om jag innan njöt av varje minut njuter jag nu av varje sekund! Jag vill liksom inte missa något. Tycker lite synd om N som missar hela dagarna med Silas, sen på kvällen när N kommer hem är det nästan läggdags för vår lille bebis. Men de brukar alltid hinna med lite son-pappatid på kvällarna ändå, då busar de och skrattar och är helt underbara! Helgerna är bäst då vi får ha pappa hemma HELA dagarna! Mysigt från första morgonleendet till sista kvällskriket.

2 kommentarer:

Eskimo sa...

Jag ser fram emot att få träffa lille prinsen snart igen <3 och dig också såklart!

Mirja sa...

jaaa vi ser fram emot ditt besök :) så mysigt!