onsdag, februari 10, 2010

nattinatti lille vän

Tredje kvällen nu som Silas somnar av sig själv - dock i vagnen efter mycket vaggande - men ändå UTAN mig (vi har börjat med operation bröstavvänjning)! Halleluja! Har ju funkat ett tag nu på dagen att han somnat i vagnen (sängen är fortfarande ett big NO NO, funkar inte alls) och även nu på kvällen alltså. Vi brukar bada och byta till pyjamas vid 20 och sen amma samt ge lite extra ersättning så han verkligen blir mätt, sen har vi lagt honom i vagnen och inatt somnade han där utan minsta gnyande på 2 minuter. Perfektion! Sen brukar han sova runt 4 timmar igen tills han vill ha mat igen. Men det här är så fantastiskt för nu har jag ju äntligen lite egentid på kvällen då jag kan fixa med saker.
Ikväll har jag packat inför göteborgshelgen. Silas ska döpas på söndag så en del finkläder måste med - och massa annat. Så synd att vår nya kombi inte hunnit komma än så vi kunnat packa den full redan till helgen. Istället måste ta minibilen och till råga på allt hämta hem mina sommardäck till den (de är i gbg nu) och därför kan vi inte packa något i bagaget nu för att de ska få plats, vilket betyder att vi måste lämna vagnen hemma. Men som tur är har Silas kusin Benjamin fortfarande kvar sin vagn med ligginsats som vi kan låna över helgen! :) Och som vanligt packar vi kläderna i små väskor som kan tryckas lite här och var inne i bilen. Jag LÄNGTAR efter Passaten så vi slipper allt detta meck i framtiden!

Inga kommentarer: