måndag, februari 01, 2010

snööö

Ja detta snö alltså, överallt, hur mkt som helst, skitkallt ute, sol. Ja det är ändå väldigt mysigt med såhär riktig vinter. Det enda problemet är att jag drar mig för att gå ut med vagnen väldigt mkt nu eftersom de plogar så otroligt dåligt här. Men idag tänkte jag trotsa snöhögarna och prova öppna förskolan här i Brevik (skickade även sms till en i mammagruppen som bor här i brevik så jag hoppas hon hänger med så man slipper gå själv). Dock ligger det uppe på en kulle så jag fasar hur man ska orka dra upp vagnen där :P Jag har som sagt inte provat öppna förskolan än då jag inte ansett av Silas är så värst intresserad men nu börjar han ju gilla lite mer fart o fläkt, titta på andra bebisar och gillar när man sjunger till honom. Och det är väl sånt man gör på öppna förskolor antar jag, sjunger? Aja, vi testar idag och jag återkommer med recension. Är man hemma en hel dag själv med honom blir han sjukt uttråkad och rastlös och börjar gnälla och ha sig. Så lite aktiviteter måste vi ha. Och imon bjuder en från mammagruppen på lunch så det ska bli trevligt. Även efterföljande promenad vid kottlasjön sa vi men får se hur det är med kylan. Och på ons får jag o Silas besök av Maria med lilla Tova eftersom de ändå hade vägarna förbi Lidingö. På tor är det tomt i kalendern och så tänkte jag behålla det, mysa hemma, se på film kanske och planera klart dopfesten. Och på fredag blir det ytterligare mammafika i stan (en annan grupp) så jag tror denna veckan blir kanon!

Inga kommentarer: