söndag, mars 19, 2006

Tummen upp för väska och Turning.


Favoriten, så himla nöjd och glad över denna söta väska. Den är sååå Mirjig. Perfekt med en liten axelrem (jag tycker alltid dom är såå långa i alla väskor). Denna sitter perfekt på axeln. Allt viktigt får plats, kalender, necessär, plånbok, kamera och så. Min absoluta favoritväska för tillfället, tror den kommer att få hänga med mycket nu i vår.



Turning Torso förresten (bilden jag inte fick upp då när jag ville), en jättefin bild tycker jag, som jag tog på Bo01 i Malmö för 2 helger sen.. Tänk hur det hade varit att ha lägenheten på översta våningen? helball utsikt över hela sundet.. "hej jag bor på 190 m höjd på 54:e våningen (fast nej, de 2 översta våningarna är förresten konferensvåningar). "hej jag bor på 52:a våningen" kan någon säga iaf =) Undrar vem som bor där? Hade varit roligt att hälsa på.. se utsikten o fråga lite om vinstyrkor o så.. o hur lång tid som hissen tar upp till 52:a våningen.. och hur man gör om det skulle börja brinna (fast sånt kanske vore lite taskigt att fråga och ge dom ångest för).
Santiago Calatrava är iaf arkitekten bakom Turning. Andra många grymma byggnader han oxå står bakom. Jag har varit i hans hemstad Valencia (YEY! apropå inget).
Rätt coolt att få ha följt helt byggprocessen från 2001, jag cyklade förbi där varje dag under min malmötid på väg till och hem från skolan. De byggde ju den våning efter våning typ (eller kub efter kub). 2005 var den iaf klar! Skandinaviens högsta byggnad och näst högsta bostadhuset i Europa! TUFFT!


Idag var Stina på besök. Vi lyckades göra en hellyckad Grekisk spenatpaj. Mums. Brorsan ville inte stanna o äta, han o Heidi gick direkt efter kaffet (undrar va han har emot min mat).
Marcus var roligt som vanligt, bajsade på sig och såg helledsen ut samt surade över att han inte fick mer socker(!) i hans Coca Cola... iq-befriade brorsan som strödde över socker i hans glas först.. PUCKOO.

För övrigt har vi beslutat oss för en Gram kombinerat kyl/frys nu me aluminiumfront. Veery sexy!

Nu är kl 21 och dags för Score på teve fyra. Ingen vågar missa! Bra film!
Hoppas jag hinner hämta resterna av chipsen och colan från ikväll innan filmen... skynda.

Inga kommentarer: